Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 28-3-2010 07:56
Emne: RE: Regeringens Medieudspil

Ro på nu!
Vi har fået en ny kulturminsiter, der er nødt til at komme ind i substansen af problematikken før, at han kan komme med nogle udmeldinger. Jeg tror, at radiobranchen vil være bedst tjent med, at den minister, der skal sikre, at forhandlingerne kommer i hus i form at et bredt flertal i Folketinget, er inde de planer, der findes både fra oppositionen og fra regeringen inklusive støttepartier. Det ser ud som om, at det bliver de største omvæltninger i nyere tid på radioområdet, og det kræver tid at få forhandlet igennem i den politiske proces herunder, at den nye minsiter får mulighed for at tage imod repræsentaterne fra RADIOERNE, SBS, 100FM, SLR-TV, DR m.v. for, at han kan danne sig et ordentligt billede af tingenes tilstand. DET vil jeg forestrække fremfor, at han bare kopierer den tidligere kulturministers visioner - eller mangel på samme - og klemmer noget miskmask lovgivning igennem.
Den medieaftale der skal laves nu, er omend ikke den vigtigste - så ialtfald en af de vigtigste i dansk kulturpolitik i nyere tid.
Derfor heller bruge tiden og få tingene gjort ordentlig, fremfor bare at køre noget igennem hurtigt.
Enhver idiot med bare lidt indsigt i, hvordan radiobranchen fungerer, ved jo godt, at partierne NOK skal blive færdige med medieforhandlingerne INDEN sendetilladelserne udløber til nytår. Sådan har det altid været og sådan bliver det også denne gang.
Jeg er meget fortrøstningsfuld i forhold til de planer på radioområdet, jeg har set og det er en hel del af dem. Så i stedet for at hyle op, ville jeg sætte mig ind i substansen og glæde mig til at se, hvad der kommer for dagen - for spændende og godt ser det ud -og noget, der - hvis det vedtages bredt - vil give ro på radiomarkedet et godt stykke ud i fremtiden. Og er det i bund og grund ikke det, vi har allermest brug for eller?


[Den 25-3-2010 07:26 skrev Carsten M :
----------------------------------------
Det er simpelthen uartigt, at radio branachen stadig skal trækkes rundt i manegen. Sendetilladelserne udløber ved udgangen af 2010, og reelt er radiostationerne nu nødt til at opsige medarbejdere med hensyn til opsigelsesvarsel mv. Det kan ikke være meningen at en hel branche skal leve på denne måde. Eneste fornuftige løsning nu er: FORLÆNG SENDETILLADELSERNE MED 5 ÅR nu nu nu, så der blever tid til en ordentlig løsning, og sidst men ikke mindst, er det umenneskeligt for medarbejderne ude på stationerne, der lige nu ikke aner om de er købt eller solgt.
Det der sker nu er nedladende over for medarbejderne på landets stationer.
]
RE: Regeringens Medieudspil
- , 28-3-2010 09:16
RE: Regeringens Medieudspil
- , 28-3-2010 14:14




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -