Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Velkommen til debatten
Kom med dine kommentarer!

     

Forum:
Fra:
Dato: 27-5-2010 15:16
Emne: RE: Artikel: Tør øjnene!


[Den 27-5-2010 14:34 skrev Henning M :
----------------------------------------
""Programmerne kommer til at bære præg af besparelserne"; gør de virkelig.

Her kan jeg så tilføje: Det gør de allerede. Og det har ikke en hujende fis, at gøre med besparelser, men derimod hvorledes de utroligt mange ledere og mellemledere i DR vælger at prioritere.

Lad mig give et forhåndenværende eksempel: Når man som jeg bevæger sig rundt på de danske veje om natten, kan man blive ledsaget af lige præcis NUL værter/mennesker af kød og blod på de Danmarks Radios tre(fire) kanaler).

Man finder det ikke nødvendigt, at have en vært på P3 eller P4 i nattetimerne!!!
"

Kan det mon tænkes, kære Dan, at ovenstående er resultatet af tidligere krav om besparelser?
Det er vist efterhånden mange år siden nogen bare har sagt "Gi' den gas!" når det drejer sig om økonomi og bemandingsplaner.
Tror du virkelig, inderst inde, at der findes en modvilje mod f.eks. værter om natten?


Kommentar til artikel: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=17325
]


Hej Henning,

Muligvis ikke decideret modvilje.
Jeg henholder mig til mit statement, og vil snildt kunne påpege steder, at hente de nødvendige ressourcer til at sætte én vært på om natten.
Lad mig f.eks. komme med et kvalificeret gæt på, at der på P3 og P4's morgenradio stadig er en bemanding, som langt overstiger det antal medarbejdere konkurrerende kommercielle radioer har til rådighed.
Når DR radio laver ganske, almindelige formiddags- og eftermiddagsprogrammer, er der stadig adskillige medarbejdere på produktionen ud over de to værter.
Det er fint nok, og gør sikkert også programmerne marginalt bedre end hos de kommercielle konkurrenter, hvor værten står for alting.

Men det er stadig en prioritering.

Med venlig hilsen

Dan Rachlin
RE: Artikel: Tør øjnene!
- , 28-5-2010 11:12
RE: Artikel: Tør øjnene!
- , 28-5-2010 17:43
RE: Artikel: Tør øjnene!
- , 2-6-2010 19:11
RE: Artikel: Tør øjnene!
- , 3-6-2010 15:54




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -