Annoncørforening tvivler på radioøkonomi
Mandag 30. juli 2007
Af Stig Hartvig Nielsen

Annoncørerne mener, det er strålende, at der kommer flere medier i æteren, men ovenpå udviklingen for TV 2 Radio i foråret har Dansk Annoncørforening dog vanskeligt ved at se, at de to landsdækkende kommercielle radioaktører nogensinde kan få balance i økonomien.

"Jeg hæfter mig ved de høje koncessionsafgifter og for høje forventninger til vækst i radios andel af annoncemarkedet," siger Dansk Annoncørforenings direktør Otto B. Christiansen i dag til MediaWatch og fortsætter:

"Konklusionen kunne være, at der kun er plads til én national radio med reklamer, men det siger vi ikke! Med gratisaviserne var mange hurtige til spå om, hvem der var plads eller ikke plads til. Det mangler markedet endnu at afgøre, ligesom med radio."

Dansk Annoncørforening hæfter sig ved, at der fra 2008 kommer mere præcise lyttertal, når Portable People Meters (PPM), tages i brug. Det vil måske betyde et gennembrud for kommerciel radio, idet lyttertallene så vil afspejle, hvad folk lytter til – ikke hvad de tror, de lyttede til.