Serious Radio Business fik genvalg, da DR skulle have produceret ny ID-pakke til DAB kanalen DR Rock. Resultatet blev en omfattende pakke, bl.a. krydret med en række korte dialoger, med skuespillerne Lars Bom og Nikolaj Lie Kaas som rock-aficionados.
Pakken har premiere den 1. februar og er reelt sammensat af tre forskellige pakker. En der består af traditionelle hitmix med hvert sit tema, en med forskellige instrumentriffs, og endelig en række dialoger mellem to omvandrende rock-leksika. ”Hvor den gamle pakke havde en lidt drengerøvs-agtig tone, personificeret af Peter Aude, havde vi denne gang en lytterundersøgelse at forholde os til”, fortæller Palle Bo fra Serious Radio Business til radionyt.com.
Selvom DR Rock appellerer bredt til både mænd og kvinder, er der dog i lytterskaren en overvægt af mænd i 30-erne, med en stor interesse for klassisk rock. Det er ikke nødvendigvis nørder, men de ved noget om genren og kunstnerne. ”Idéen med dialogerne opstod ret hurtigt og det endte med 20 ’High Fidelity-inspirerede battles’, hvor Lars Bom og Nikolaj Lie Kaas udfordrer hinanden på rock-viden. Det var en lang dag i studiet, men vi er ret stolte af resultatet og glæder os til at pakken kommer i rotation”, slutter Palle Bo.
Ud over Lars Bom og Nikolaj Lie Kaas, er det Peter Zhelder, der leverer den gennemgående voice-over.
|