Fra torsdag til søndag i sidste uge har Limfjord Plus sendt efterårskampagne, hvor der blev samlet i alt 186.000 kr. ind. Det hidtil højeste indsamlede beløb har været 180.000 kr. og det var dengang, hvor der kun var én radio: Radio Limfjord.
Dansktop, slagere og oldies er populære musikgenrer i Nordvestjylland og det er netop den type musik Limfjord Plus spiller dagen lang. Lytterne kvitterede ved på fire dage at give tilsagn om bidrag på 186.000 kr. Det oplyser radiochef Allan Josefsen til radionyt.com.
Pengene er kommet ind dels ved nytegnede medlemsskaber, dels ved auktioner og også ved almindelige støttebidrag.
Allan Josefsen tilskriver det fine indsamlingsresultat med den lokale opbakning til Limfjord Plus, der er en radiokanal, der er helt skræddersyest til en bestemt målgruppe - de +50 årige.
Mange af lytterne i målgruppen synes, at der er tale om hyggelig og god radio, når der sendes kampagneradio.
Han fortæller videre, at en stor del af opbakningen kommer fra det 'nye' område mellem Holstebro, Struer og Lemvig, hvor Limfjord Plus etablerede en ny sender for et års tid siden.
Limfjord Plus sender indsamling to gange om året: en forårskampagne og en efterårskampagne. Indsamlingsprogrammerne sendes ikke længere på Radio Limfjord. |