|
UK: Kommercielle mister markedsandele
Mandag 11. maj 2009
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
I den seneste lyttermåling fra Rajar fremgår det, at de kommercielle radiostationers share (markedsandel af al radiolytning) er faldet fra 42.2 til 41.6 pct. Samtidigt går BBC frem fra 55.7 til 56.3 pct. BBC Radio 2, BBC Radio 4 og BBC Radio 1 - er klart de største radiokanaler og de går alle tre lidt frem i den nye måling.
Her er share-tallene for radio i Storbritannien og Nordirland i 1. kvartal 2009 iflg. Rajar (tallene i parentes er fra 4. kvartal 2008).
BBC Radio 2: 15.9 (15.8) % BBC Radio 4: 12.5 (12.4) % BBC Radio 1: 10.3 (10.1) % Heart: 5.7 (5.5) % BBC Radio Five Live: 4.7 (5.0) % Classic FM: 3.7 (4.0) % Galaxy: 2.6 (2.6) % Magic: 2.4 (2.4) % Smooth Radio: 2.4 (2.4) % TalkSport: 1.8 (1.8) % Kiss: 1.7 (1.8) % Real Radio: 1.5 (1.5) % Absolute Radio: 1.2 (1.2) % BBC Radio 3: 1.1 (1.3) % LBC: 1.0 (1.0) % Gold: 0.9 (1.0) % BBC World Service: 0.8 (0.7) % Kerrang!: 0.6 (0.6) % BBC Radio 7: 0.5 (0.5) % Planet Rock: 0.4 (0.5) % |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|