Det har længe kunnet undre, at hvis man ville læse om P1 måtte man købe den yderste højrefløjs svar på Information, ugeavisen ”Weekendavisen”, der en gang om måneden indeholdt et indstik fra DR med titlen ”EMIL”. Men nu er det slut; DR vil omlægge markedsføringen af P1 og EMIL udkommer sidste gang i december.
Begrundelsen for afbrydelsen af samarbejdet er, at DR vil omlægge markedsføringsaktiviteterne for P1. DRs medieforskning har godtgjort, at der er et stort uopdyrket P1-lytterpotentiale på DRs øvrige radiokanaler - de lytter bare for sjældent til P1. Det er derfor disse og andre potentielle P1 lyttere, som den fremtidige markedsføringsindsats for P1 skal nå. I større grad end dem der i forvejen kender P1 og lytter til kanalen.
Weekendavisen har iflg. en pressemeddelelse fra DR på sin side ligeledes ønsket at tænke i nye baner med hensyn til radiostoffets placering i avisen, og samarbejdet mellem de to afsluttes således i bedste forståelse. |