Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Gallup maj: Små udsving i radiolytningen
Mandag 2. juli 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Styrkeforholdet mellem DR og de kommercielle stationer er helt uændret i maj måned i forhold til april. DR har 68 pct. af al radiolytning - mens de kommercielle tegners sig for godt 28 pct. Det viser nye tal fra Gallup. Der er lidt fremgang for DR P4, The Voice og Radio 2, mens der er lidt tilbagegang for Radio 100FM, Radionet og TV 2 Radio. TV 2 Radio opnår i maj den laveste lytteropslutning i stationens levetid indtil nu. Kun 2.9 pct. af al radiolytning i Danmark sker på TV 2 Radio. I de to foregående måneder har TV 2 Radio haft en share på 3.7 pct.
Her er oversigten over share (markedsandel af den samlede radiolytning) i maj 2007 iflg. Gallup Radio Index og med april, marts, februar, januar 2007 og december 2006 i parentes):

DR P1: 5.9 % (6.3 - 7.0 - 6.7 - 5.4 - 6.1 %)
DR P2: 2.1 % (2.1 - 2.0 - 1.7 - 3.3 - 2.5 %)
DR P2 Klassisk: 1.0 % (0.9 - 1.7 - 1.1 - 1.5 - 0.7 %)
DR P3: 19.5 % (19.4 - 20.9 - 18.1 - 19.3 - 20.9 %)
DR P4: 37.3 % (36.0 - 36.1 - 38.1 - 40.0 - 39.3 %)
DR Boogie: 0.1 % (0.3 - 0.1 - 0.1 - 0.2 - 0.1 %)
DR Rock: 0.4 % (0.1 - 0.1 - 0.1 - 0.1 - 0.2 %)
DR P4 Hit: 0.2 % (0.3 - 0.7 - 0.6 - 0.3 %)
DR P2 Plus: 0.0 % (0.1 %)
DR total: 68.1 % (68.0 - 69.2 - 67.2 - 70.7 - 70.7 %)

Kommercielle: 28.4 % (28.5 - 28.2 - 30.3 - 26.4 - 27.3 %)
Udenlandske stationer: 1.1 % (1.5 - 1.0 - 1.1 - 1.1 - 0.6 %)
Uidentificerede stationer: 2.4 % (2.1 - 1.6 - 1.4 - 1.8 - 1.5 %)

Kommercielle radioselskaber:
Talpa Radio total: 7.8 % (8.8 - 7.4 - 7.8 - 7.4 %)
SBS Radio: 3.6 % (2.8 - 3.0 - 3.6 - 4.1 - 4.2 %)
TV 2 Radio: 2.9 % (3.7 - 3.7 - 3.5 %)
RadioNet: 2.5 % (3.0 - 3.6 - 3.5 - 4.2 - 3.8 %)
VLR: 0.7 % (0.6 - 0.6 - 1.0 - 0.6 %)
Energy/NRJ: 0.4 % (0.4 - 0.6 - 0.3 - 0.6 - 1.0 %)

Kommercielle stationer:
Radio 100FM: 7.1 % (8.0 - 6.6 - 6.9 - 6.8 - 8.2 %)
TV 2 Radio: 2.9 % (3.7 - 3.7 - 3.5 %)
The Voice (total): 2.0 % (1.6 - 2.0 - 2.5 - 2.6 - 3.1 %)
Radio 2: 1.6 % (1.2 - 1.1 - 1.1 - 1.5 - 1.2 %)
RadioNet Guld FM** (total): 1.3 % (1.5 - 2.3 - 2.1 - 2.9 - 1.8 %)
RadioNet Hit FM* (total): 1.2 % (1.5 - 1.3 - 1.7 - 1.3 - 1.9 %)
Radio 100 Soft: 0.7 % (0.8 - 0.8 - 0.8 - 0.6 %)
VLR*** (total): 0.7 (0.6 - 0.6 - 1.0 - 0.6 %)
Energy/NRJ: 0.4 (0.4 - 0.6 - 0.3 - 0.6 - 1.0 %)

De største salgsselskaber:
ddr: 18.3 % (17.7 - 17.4 - 18.4 - 19.1 - 18.2 %)
SBS Radio Plus: 4.6 % (4.0 - 3.8 - 4.9 - 5.0 - 5.3 %)
TV 2 Radio: 2.9 % (3.7 - 3.7 - 3.5 %)

* = Hit FM (Aalborg mv), Radio Viborg Hit FM, Midtjylland Hit FM og Holstebro Hit FM
** = Guld FM (Aalborg, Nordvestjylland mv), Viborg Guld FM, Midtjylland Guld FM, Holstebro Guld FM og Ringkøbing Guld FM.
*** = VLR Vejle, VLR Fredericia og VLR Kolding.

Gallups Radio Index for maj måned er baseret på 1.790 personer, der hver har udfyldt en radiodagbog i en uge indenfor perioden 22. april til 22. maj. Alle danskere lytter i gennemsnit til radio knap 3 timer i løbet af en dag.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -