Radio 100FMs lytterandel er steget inden for alle målgrupper. DR P3, som Radio 100FM anser for at være sin hovedkonkurrent, har mistet lytterandele i stort set alle de områder, hvor Radio 100FM er repræsenteret, oplyser Radio 100FM i en pressemeddelelse. Blandt de 20-49 er Radio 100FM nu suverænt den største kommercielle radiostation i Danmark.
Radio 100FM fortsætter med at øge sin markedsandel (share), og tegner sig nu for 5.6 af al radiolytning i Danmark.
”Efter 20 år med monopollignende tilstande for DR på radiomarkedet kan vi nu se, at lytterne begynder at finde nye favoritstationer. I Roskilde og Vestsjællands amter har vi en større andel af radiomarkedet end P3 i alle målgrupper. Vi er glade for at mange radiolyttere foretrækker Radio 100FM og at stadig flere kommer til,” siger Jim Receveur (billedet), administrerende direktør for Radio 100FM.
Når man ser på det ugentlige lyttertal, når Radio 100FM næsten op på 700.000 lyttere på trods af, at stationen kun kan høres i 38 procent af landet.
”Stigningen i vores lytterandel viser, at vi er på rette spor, og at vores strategi er rigtig. Radiolytterne kan lide vores programflade med god musik og populære værter. Vi vil fortsat udvikle vores indhold for at sikre, at den øgede interesse for Radio 100FM fortsætter. Et eksempel på det er, at vi i denne uge sender Morgenhyrderne, med Lars Hjortshøj, Lasse Rimmer og Andrea Elisabeth Rudolph, direkte fra Århus,” siger Jim Receveur. |