Veronis Sushler’s årlige Communications Industry Forecast, der udsendes i dag, forudser en vækst indenfor den samlede reklameomsætning i radiobranchen på 6.8 % årligt i perioden 2000 til 2005, svarende til 26.5 mia. dollars (225 mia. kr.) i 2005. Dermed vil radio stå for 11.7 % af den samlede reklameomsætning i USA.
Mens radio har været et af de hurtigst voksende områder på medieområdet i USA i perioden 1995-2000 forudser Veronis Suhler, at omsætningen indenfor radio falder med 0.7 % i 2001. Det dækker over en uændret omsætning på lokale radioreklamer, et fald på 3.5 % på landsdækkende radioreklamer og et fald på 0.5 % på reklameomsætningen på network programmer.
Den kommende vækst forudsiges især at ske på landsdækkende reklamer, der ventes at vokse med 7.2 % og nå 5.2 mia. dollars (44 mia. kr.) i 2005.
Den lokale omsætning vil stige med 6.7 % og nå 20.3 mia. dollars (173 mia. kr.) i 2005. |