Sky Radios exit fra radiomarkedet betyder iflg. en pressemeddelelse fra Radio 100FM, at Radio 100FM udbygger sin dominerende position som den største kommercielle radiostation. De nyeste lyttertal fra Gallup viser, at 100FM er næsten tre gange så stor som den nærmeste konkurrent; i december havde Radio 100FM 31 pct. af al kommerciel radiolytning, mens The Voice havde 11 pct. Og så er Radio 100FM igen større end P3 i HT-området i 100FM's primære målgruppe de 25-39 årige
I december måned havde Radio 100FM 38 pct. af den samlede radiolytning i målgruppen 25-39 år i HT-området, mens P3 havde 32 pct.
Men Radio 100FM på landsplan har en share (markedsandel) på 7.7 pct., så har stationen øst for Storebælt en markedsandel på 14.8 pct. I målgruppen personer 19-50 år er markedsandelen 24.6 pct. I det kommercielle univers (altså blandt de kommerciell stationer) svarer det til, at Radio 100FM har hhv. 62.4 pct. og 67.1 pct. i 19-50 år af den kommercielle lytning.
I Radio 100FMs primære målgruppe 25–39 år har stationen en markedsandel på 17.2 pct. i hele landet og 37.8 pct. i HT. I det kommercielle univers svarer dette til en markedsandel på 41.8 pct. af al radiolytning til de kommercielle stationer i hele landet og 82.7 pct i HT.
I øvrigt er man hos Radio 100FM tilfreds med den samlede markedsandel på 7.7 pct."Vi har troet på, at nogle af Sky Radios lyttere ville finde vej til os, så det er tilfredsstillende, at vi allerede kan se tendensen i lyttertallene for december", udtaler adm. direktør Jim Receveur.
Radio 100FM har 479.000 daglige lyttere og 944.000 ugentlige lyttere. |