Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Flertal for ølreklamer i radioen
Onsdag 9. januar 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
For første gang i løbet af de ti år, hvor reklamebureauet Bates har gennemført i alt otte undersøgelser af danskernes holdning til reklamer, tegner der sig et klart flertal i befolkningen for at tillade reklamer for øl i tv og radio. Men også holdningen til reklamer for vin og spiritus er blevet mere positiv.
Sidste gang Bates spurgte danskerne i 1998 sagde 47 pct. ja til øl-reklamer, og 42 pct. mente, at de burde være tilladt at reklamere for vin og spiritus i både tv og radio. I dag ligger ja-andelen på henholdsvis 56 pct. og 50 pct.

”Det er tydeligt, at udviklingen går i retning af en mere liberal holdning”, siger mediechef hos Bates, Jacob Gede til dagbladet Børsen i dag onsdag.

Han kan ikke lade være med at undre sig over den manglende logik i lovgivningen, hvis formålet er at beskytte børn og unge mod påvirkning fra bryggerierne og spiritusproducenterne. ”Det medie, som de unge bruger relativt mest i forhold til andre medier, er biografen, og her må man gerne annoncere for disse produkter” siger Gede.

Undersøgelsen viser at danskernes liberale holdning til øl- og spiritusreklamer er lidt mere positive i forhold til tv end når det gælder radio.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -