Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


TV 2 Radio er ingen radiorevolution
Torsdag 1. februar 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
"På det jævne" og "Ok - men ikke prangende". Sådan er kommentarerne til TV 2 Radios første 15 timer i æteren fra adm. direktør for mediebureauet PHD, Morten Kristensen.
PHD har fra starten haft store forventninger til TV 2 Radio – ikke mindst i betragtning af den fantastiske talentmasse af værter og radioprofiler, man har samlet omkring sig. Men i de godt 15 timer, der er gået siden lanceringen, har der endnu ikke tegnet sig et billede af, at det bliver en walk-over for TV 2 Radio at flytte et stort antal lyttere fra DR. Hedder det fra PHD

"Det, vi hidtil har hørt, har været ok, men ikke prangende. Det er ikke nogen radiorevolution. Jeg synes, at der mangler noget nyskabelse og overraskelse, men potentialet er jo i høj grad til stede, så vi har endnu ikke set TV 2 Radio i fuldt flor", siger Morten Kristensen, der understreger, at der jo kun er tale om en førstehåndsvurdering.

Selvom starten har været på det jævne tvivler PHD dog ikke på, at TV 2 Radio vil blive eftertragtet og lyttet til. Det kræver naturligvis tid og rum til at finde sine egne ben, men indtil videre har fladen vendt den tunge ende lidt nedad i forhold til målgruppen 21-50 år.

"Til gengæld er det også vigtigt at sige, at hvis annoncekronerne skal begynde at buldre ind til radiomediet, skal sendefladen på TV 2 Radio også virkelig vise sig unik. Ellers er der en risiko for, at der ikke rigtig kommer til at ske noget", siger Morten Kristensen.

Han oplever ikke en markant anderledes lyd på TV 2 Radio, og det er helt afgørende, at lyden bliver anderledes, understreger Morten Kristensen. TV 2 Radio skal være noget andet og ikke mindst mere end P3 og P4, for lytterne skal opleve en særlig fordel og noget unikt ved at lytte til TV 2 Radio, når man også skal tåle reklamerne. Man er som lytter nødt til at kunne høre en forskel på P3 eller P4 på den ene side og TV 2 Radio på den anden, - ellers vælger lytterne det produkt, som er uden reklamer. Desuden er der også en helt grundlæggende kamp mod vanens magt, som skal kæmpes.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -