Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


USA: Radioomsætning uændret i 2006
Torsdag 8. februar 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
For andet år i træk var den samlede radioreklame-omsætning i 2006 i USA uændret i forhold til året forinden. Annoncørerne brugte sidste år 20.1 mia. dollar (115 mia. kr.) på radioreklame. Det er fortsat den lokale radioreklameomsætning, der er langt størst.
Radio Advertising Bureau (RAB) har opgjort, at 80 pct. af al radioreklameomsætning i USA er lokal og udgør i alt 15.1 milliarder dollars. Det er en tilbagegang på 1 pct. i forhold til 2005. Den nationale radioreklameomsætning gik frem med 5 pct. til 3.5 mia. dollars, mens omsætningen på network radio gik 2 pct. tilbage til 1.1 mia. dollars.

Radiostationerne i USA kunne i 2006 i øvrigt notere en stigende indtjening på andre aktiviteter end radioreklame. I alt blev der tjent 1.5 mia. dollars på 'Non Traditional Revenue' og det er en fremgang på 10 pct. i forhold til 2005.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -