Det er veteraterne Terry Wogan og Steve Wright, der med deres programmer på Radio 2, sørger for at BBC Radio øger afstanden til de kommercielle radioer. Den er nu på 11.2 pct.. Efter to målinger, hvor kommerciel radio minskede afstanden, er BBC Radio nu oppe på en share på 54.4 pct. Dette resultat skal ses på baggrund af, at BBC Radio 1 og Radio 5 samtidig mistede lyttere. Kommerciel radio må notere et fald fra 43.6 til 43.2 pct.
BBC's resultat er historisk, idet det er den største afstand Public Service radio-stationen har haft til kommerciel radio siden RAJAR indførte sit nye målesystem.
BBC Radio 1 har mistet 300.000 lyttere, selvom morgenen med Chris Moyles stiger fra 6.81 mio til 6.82 mio. Men med en stigning på 530.000 lyttere er det BBC Radio 2, der trækker læsset. Stationen har nu 13.27 mio lyttere. Heraf sørger Steve Wright for de 6.51 mio, mens Terry Wogan om morgenen kan mønstre 7.98 mio.
Blandt de 3 landsdækkende kommercielle radio, var Virgin Radio den eneste, der øgede sit lyttertal . Virgin har nu 2.47 mio lyttere, selvom dens share over året er dalet fra 1.6 til 1.5 pct. Classic FM har en share på 4.2 med 5.76 mio lyttere - mens Talk Sport faldt til 2.24 mio, med en share på 1.8 pct.
|