Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio 100FMs aggressive markedsføring bærer frugt
Fredag 26. marts 2004
Af Karsten Jensen
 
Radio 100FM æder gode lunser af gode gamle P3, mens Sky Radio og Voice bare kan se til. Sådan er situationen i Storkøbenhavn i disse dage, hvor Gallups seneste lyttertal burde sende chokbølger gennem redaktionsgangene på de radiokanaler, der konkurrerer om de storkøbenhavnske lyttere. Til gengæld er der igen champagnefest på Radio 100FM, forklarer stationens direktør.
”Vi plejer ikke at bruge genudsendelser her på kanalen, men nu kommer der alligevel én: Sikke nogle fantastiske lyttertal – igen”, griner Radio 100FMs administrerende direktør, Jim Receveur.

”Det er nemlig en kendsgerning, at Radio 100FM i løbet af ganske få måneder er blevet næsten halvt så store som P3 i hovedstaden, når man ser på sharen i målgruppen 20-49 år. Det er der ingen af de andre kommercielle stationer, der er i nærheden af. Faktisk har Radio 100FM næsten tre gange så stor share som både Sky Radio og Voice i målgruppen 20-49 år. Og hvor P3, Sky Radio og Voice alle tre kan notere sig en tilbagegang i målgruppens share, er Radio 100FMs andel steget med hele 17 pct.” forklarer han videre.

”Vi kan takke vores meget aggressive markedsføring for, at vi har fået så mange lyttere, men vi kan ikke beholde lyttere via markedsføring. Vores lyttere bliver hos os, fordi de kan lide den blanding af god musik og begavet underholdning, som blandt andet Morgenhyrderne leverer hver morgen”, forklarer direktøren, der fortsætter:

”Jeg vil slet ikke underkende værternes betydning, men som nogle af de andre kanaler måske har bemærket, hjælper det ikke bare at smide et par gode værter ind foran en mikrofon. Vi har en redaktion på syv mand til at levere skæve nyheder, jokes og redaktionelt indhold til programmet. Uden redaktionen ville vi aldrig kunne tilfredsstille Københavnernes enorme tørst efter begavet underholdning”, siger Jim Receveur.

Morgenhyrderne er Radio 100FMs varemærke og stationen satser også på aften- og eftermiddagsfladen, hvor blandt andre Sille og Lars interagerer med lytterne hver dag.

”Vi kan mærke på vores lyttere, at de er utroligt glade for den lette og direkte kontakt til værterne. Og igen kan man se fordelen af en redaktion, der kan arbejde hurtigt, så vi altid er topaktuelle”, fortæller direktøren.



Illustrationen viser Radio 100FMs opfattelse af styrkeforholdet i København; P3 er tyren til venstre efterfulgt af Radio 100FM-løven, og Voice og Sky illustreres af et par løveunger i Radio 100FMs univers.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -