Syddanske Medier er i fuld gang med at forvandle Skala FM til et regulært mediehus med synergieffekter, der kan mærkes i annonceomsætningen. Og ambitionen er, at Skala FM skal være landets tredjestørste radiostation - lige efter Radio 100FM og TV 2 Radio.
Skala FM er ikke bare en radiostation. Det er også et gratismagasin, en hjemmeside, en hel masse koncerter og events.
"Vi har i øjeblikket 200.000 lyttere, men det tal skal øges med 25 procent, så vi når de 250.000 styk. Det er vores redaktionelle målsætning," siger kommerciel direktør på Syddanske Medier, Johnny Gudmar, til Berlingske Tidende.
Han satser på, at Skala FM kan sætte sig på 10 pct. af den samlede annonceomsætning på radiomarkedet, der udgør 350 mio. kroner. Og det går allerede i den rigtige retning. Stationen har haft en vækst i annonceomsætningen på 20 pct., hvilket er dobbelt så meget som resten af markedet.
Skala FM har tidligere haft svært ved at få fat i de unge - men nu går man målrettet efter kvinder på 19-29 år.
Det sker bl.a. gennem et gratismagasin, der udkommer i 25.000 eksemplarer. Man har som mål at magasinet skal læses af 100.000.
100.000 er også målet for antallet af unikke brugere til stationens website skala.fm.
Det fjerde ben i Skala FM er livearrangementerne, hvor man har haft koncerter med bl.a. Anna David, Niarn, Ufo og Yepha. |