DR’s bestyrelse og DR’s direktion har nu i fællesskab lagt de overordnede rammer for, i hvilken retning DR skal bevæge sig i 2007 inden for radio, tv og nye medier. Det er sket på bestyrelsens årlige programstrategikonference, der har været holdt de seneste to dage.
"Trods høje brugertal og fine kvalitetsvurderinger er det ingen hemmelighed, at DR står over for en medierevolution, fordi både teknologien, medieudbuddet og ikke mindst brugernes medieadfærd ændrer sig i de kommende år," siger DR’s generaldirektør Kenneth Plummer.
Derfor er strategien lagt, både ud fra hvad DR ved om brugernes behov, ønsker og adfærd, og ud fra en professionel vurdering af, hvad der vil komme til at ske i de kommende år. I et samarbejde mellem alle enheder i DR bliver strategien og de overordnede beslutninger nu omsat til konkrete programmer og medietilbud.
"DR’s radiotilbud er en stor succes - både i forhold til antallet af lyttere, men ikke mindst i form af tilfredshed med indholdet. Derfor er vores udfordring i 2007 at fastholde de seneste års lyttersucces ved løbende at forny de eksisterende tilbud og samtidig lære vores lyttere endnu bedre at kende," siger DR’s radiodirektør Leif Lønsmann.
P1 vil styrke erhvervsstoffet, sundhedsstoffet, nyhedsdækningen og det globale udsyn. P2 vil lancere daglige kulturnyheder i sin morgenflade. P3 øger engagementet i ny dansk musik med endnu flere live-koncerter for lytterne. Og på P4 rykker DR tættere på lytterne ved at udvide fra ni til 11 regionale tilbud.
Antallet af lyttere til digital radio (DAB) har rundet en kvart million, og DR vil her blandt andet udvikle nye tilbud til børn og unge. Samtidig får de eksisterende programmer et kvalitetsløft. DR’s netradio vil blive udvidet med en række nye musikgenrer.
Læs mere: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=13123
|