De tre mest aflyttede radiokanaler i Århus og omegn i 3. kvartal 2006 er DR kanaler: P4/Østjyllands Radio med en share på 32 pct., P3 med 27 pct. og P1 med 9 pct. Takket være - hvad mange betragter som et af Danmarks værste eksempel på et lokalradionævn - har Århus ikke selv kommerciel radio, så det er de tre (næsten) landsdækkende stationer fra København (Radio 100FM, The Voice og Radio 2) samt kommerciel lokalradio fra nabobyerne (Randers, Horsens, Silkeborg og Viborg), der står for den kommercielle radiolytning i Århus - og samlet er der tale om beskedne 22 pct. Det kan sammenholdes med landsgennemsnittet for kommerciel radio for 3. kvartal på 27 pct.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Århus og tilgrænsende kommuner (Galten, Hadsten, Hørning, Odder, Rosenholm, Skanderborg, Århus og Rønde kommuner) i 3. kvartal 2006 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 2. og 1. kvartal 2006. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget. Tallet for 3. kvartal er baseret på 347 respondenter.
DR P4/Østjyllands Radio: 32 % (36 % - 33 %) DR P3: 27 % (28 % - 28 %) DR P1: 9 % (5 % - 7 %) Radio 100FM: 6 % (7 % - 7 %) The Voice: 4 % (4 % - 4 %) Radio ABC: 4 % (2 % - 3 %) Radio 2: 3 % (5 % - 3 %) DR P2: 2 % (3 % - 4 %) Radio Alfa: 2 % (3 % - 3 %) DR Klassisk: 1 % (1 % - 1 %) DR P4/Kanal 94: 1 % (1 % - 1 %) Radio Horsens: 2 % (1 % - 1 %) DR Soft: 1 % (1 % - 1 %) Radio Silkeborg: 1 % (1 % - 0 %) Radio Viborg Hit FM: 1 % (0 % - 0 %)
DR total: 75.1 % (74.7 % - 75.1 %) Kommercielle: 22.3 % (23.1 % - 22.2 %)
SBS Radio: 6.6 % (8.8 % - 7.1 %) Radio 100FM: 6.3 % (6.5 % - 6.7 %) Radio ABC gruppen: 6.0 % (5.0 % - 6.2 %) Radio Horsens/Horsens Classic: 1.6 % (1.4 % - 0.9 %) Radio Viborg Hit FM/Viborg Guld FM: 0.9 % (0.1 % - 0.2 %) Radio Silkeborg/Silkeborg Guld: 0.6 % (1.0 % - 0.4 %)
ddr: 14.9 % (13.1 % - 14.1 % %) SBS Radio (Plus): 7.2 % (9.7 % - 7.7 %) |