TV 2 Radio fastholder målet om en samlet markedandel af al radiolytning - i aldersgruppen 21-50 år - på 15 pct. inden årets udgang. Det sker på trods af at radiostationen i både februar og marts kun opnåede 5.7 pct. i denne målgruppe. Broadcast director Flemming Jensen tvivler dog på realismen i de mål: Kun hvis stationen får et helt nyt morgenshow, som virkeligt slår igennem til efteråret, kan TV 2 Radio nå det. "Men de nye tal viser, at det bliver svært", fastslår Flemming Jensen. Jens Rohde er dog fuld af fortrøstning.
"Vi ved godt, hvor der er behov for at sætte ind", udtaler Rohde i dag til Berlingske Business. Han er sikker på, at man når målet om en 15 pct. share i målgruppen - og 35 pct. i kommerciel share - ved årets udgang.
Hvad TV 2 Radios konkurrenter, kollegaer og andre har været klar over længe, erkendes nu også af Jens Rohde: "Vores programmer har så stor forskelligartethed og henvender sig til meget forskellige målgrupper, at det bliver meget blokradio".
Han siger dog samtidigt, at det er helt afgørende, at TV 2 Radio henter lyttere fra DR - og ikke fra f.eks. Radio 100FM. Derfor er TV 2 Radio nødt til at satse lidt anderledes, og ikke bare kopiere, hvad Rohde betegner som "de velkendte formater".
Flemming Jensen fra Mediaedge:cia er "rimelig fortrøstningsfuld" i forhold til, at TV 2 vil få rettet sendefladen:
"Radiolyttere er træge – ligesom tv-seere – og der skal noget ekstraordinært til for at flytte vaner, og det ekstraordinære har manglet for TV 2 Radio. Det har de ikke været gode nok til. Jeg tror derfor vi kommer til at se mange ændringer, før det lykkes for dem," udtaler Flemming Jensen til Berlingske Business.
Avisen skriver i øvrigt, at det iflg. Jens Rohde går "glimrende" med reklameomsætningen på TV 2 Radio. |