Berlingske Tidende har ikke opgivet tankerne om at etablere en radiostation, selvom P4 sidste år gik dagbladenes radiokonsortiums næse forbi, og derfor efterlyser bladet nu radiooperatører, som kan være interesserede i at sælge en dansk radiostation. Det skal helst være i København og det kunne fint være en erhvervsradio eller en kulturradio.
For Berlingske Tidendes nytiltrådte chef, Karsten Madsen, er det afgørende at udnytte det brand, som Berlingske har, skriver dagbladet Børsen i dag. Han kunne godt forestille sig, at man fik en ”Berlingske Erhvervs Radio”, men det kunne også være en kulturradio. En teoretisk mulighed er også en sportsradio, ”men erhvervsjournalistikken er en bærende bjælke i dette hus” pointerer Karsten Madsen overfor Børsen.
Radioen vil være et ud af en række forsøg på at forbedre økonomien i dagbladsbranchen i almindelighed og på Berlingske Tidende i særdeleshed.
Berlingske Tidende vil fremover i højere grad blive en regional avis for hovedstadsområdet, og derfor vil en ny Berlingske Radio formodentlig skulle findes i hovedstadsområdet.
De tekniske muligheder for at drive radio begrænser sig efter at FM4 gik til DR, nu til at byde på FM5 - eller til at gå ind i en lokal radiostation. Ifølge Karsten Madsen er intet konkret imidlertid diskuteret på nuværende tidspunkt. |