Der bliver skabt en skræmmende stærk spiller på det danske annoncemarked, hvis det i eftermiddag lykkes TV 2 at sikre sig FM5. Det vil blive modtaget af annoncører og medierådgivere med blandede følelser. Det vurderer adm. direktør for mediebureauet Mediacom, Ulrik Falkner Thagesen, i dag overfor Børsen.
"Lykkes det TV 2 at sikre sig den landsdækkende kanal, bliver de altdominerende, når det gælder elektroniske medier, og det er klart, at monopollignende forhold ikke er ønskelige for annoncørerne", siger Ulrik Falkner Thagesen.
Han erkender dog samtidigt, at TV 2 også vil være den spiller, der bedst kan løfte radiomarkedet.
Børsen skriver videre, at de fleste iagttagere vurderer, at TV 2 er villige til at afgive det højeste bud på FM5-nettet. Det er især TV 2's kompetencer og ressourcer på nyhedsfronten, der vil give dem viljen til at strække sig langt for at sikre sig en landsdækkende radiokanal. Derudover kommer de muligheder, som radiokanalen vil skabe for at udnytte TV 2's forskellige platforme. |