Hverken Radio100 FM eller SBS Radio (The Voice og Radio 2) har gjort noget ekstra for at tiltrække de lytterandele, der er blevet ledige, da Sky Radio lukkede. Begge er også overraskende passive i kampen om de 30-40 millioner kroner i annonceomsætning, der før gik til Sky Radio. Det mener direktør for Mediacom, Kenneth Brenøe.
"De lader DR løbe med lytterne og forventer, at annoncekronerne kommer af sig selv, fordi der nu er to nationale kommercielle radioaktører og derfor mindre kamp om pengene," siger Kenneth Brenøe til MediaWatchv og fortsætter: "Det er som om kommerciel radio afventer, hvad der vil ske med det ledige frekvenssæt, frem for at få skabt sig en stærkere position på markedet, mens der er plads og tid".
Direktør for SBS Radio, Henrik Knaarck, afviser: "SBS Radio sidder ikke med hænderne i skødet og afventer en auktion over FM5". Han gør opmærksom på, at den nationale radioomsætning voksede med 35 procent i 2005. |