Når Radiodays afvikles den 30. september - 1. oktober på Crowne Plaza Hotel i Ørestaden, bliver fredag aften helliget public service. Ideen tages godt imod af kommercielle aktører.
Radiodays har de senere år haft tradition for, at fredag aften har budt på en let start, for at de mange deltagere, der ankommer allerede fredag aften, har et fagligt tilbud. Sådan bliver det også i år. Men fokus bliver på public service radio – men hvor kommercielle deltagere stadig kan deltage og få viden med hjem.
”Vi har været i kontakt med de mange kommercielle regionale radiostationer, der sender folk til Radiodays og forespurgt, hvordan rejseplanerne har været. Vi har så taget en åben dialog og kommet frem til, at vi bruger fredag aften på et mere public service orienteret indhold, hvorimod hele lørdag bliver et stærkt mix af sessions, der er målrettet de forskellige sektorer samt masser af tilbud, der favner hele branchen”, fortæller Christian Kjeldsen, der har ansvaret for Radiodays og fortsætter:
”Programmet fredag aften er endnu ikke klar, men der vil blive tre oplæg af cirka 45 minutters varighed med efterfølgende Fredagsbar med let buffet og networking bagefter, og alle – gentager – alle deltagere uanset, hvor i radiobranchen, man kommer fra, er velkomne til arrangementet”.
'Public Service Fredag' bliver titlen på arrangementet, der kommer til at foregå i DR Byen og altså ikke på Crowne Plaza Hotel som lørdagens program og det giver – ifølge arrangørerne – rigtig god mening:
”DR Byen er et naturligt sted at lave 'Public Service Fredag'. og så kommer jeg heller ikke udenom, at der selvfølgelig også er et økonomisk aspekt i det”.
Programmet for 'Public Service Fredag' og Radiodays kan ses på www.radiodays.dk fra på mandag kl. 16.
|