Radio 2 A/S i København er rimeligt indignerede over de påstande, der er blevet fremført overfor reklamekunder i Nordjylland om Radio 2 – og stationen tager derfor nu retslige skridt imod ANR for at udbrede faktuelt forkerte oplysninger om Radio 2 - med påstand om at ANR har handlet i strid med markedsføringsloven.
ANR og firmaet FrekvensMedia har i et brev, der er sendt til detailhandlende i Nordjylland skrevet at Radio 2 ikke havde lokal tilstedeværelse og at formålet med Radio 2 Nordjylland var, at der skulle "trækkes penge ud af nordjydernes lommer til aktionærerne på den amerikanske Nasdaq-børs". Advokat for Radio 2 A/S, Christian Scherfig, skrev i går mandag til ANR og gjorde opmærksom på at oplysningerne var faktuelt forkerte: For det første har Radio 2 en lokal tilstedeværelse i Nordjylland og for det andet er det ikke korrekt, at Radio 2 A/S tilfører Clear Channel Communications – endsige dette selskabs aktionærer - del i Radio 2 A/S’ økonomiske midler. Endvidere ankes der over at brevet "i sin tone og oplysning generelt er misrekommanderende overfor Radio 2 A/S".
Christian Scherfig oplyser til radionyt.com at ANR ikke har reageret på skrivelsen inden fristen i dag kl. 16, og det betyder at Radio 2 A/S nu indleder retslige skridt med henblik på, at der udtages stævning mod ANR med påstand om at de har handlet i strid med markedsføringsloven. Radio 2 vil kræve erstatning som følge af den skadevirkning brevet har afstedkommet og vil have nedlagt fogedforbud mod videre distribution af brevet. |