Den største radiostation i hovedstadsområdet i målgruppen 20-49-årige er nu kommerciel; i denne målgruppe er Radio 100FM større end både P3 og P4. Det viser de seneste lyttertal fra TNS Gallup.
“Tallene i hovedstadsområdet er en god indikator for vores potentiale, når vi bliver fuldt ud landsdækkende. Med vores to nye FM-frekvenser på Fyn dækker vi nu Danmarks tre største byer, og lur mig om ikke succesen spreder sig til resten af landet,” siger en yderst tilfreds Jim Receveur, adm. direktør for Radio 100FM.
Han glæder sig samtidig over, at Radio 100FM er gået betydeligt frem på alle fronter og nu har en national share på 6.3 pct.
En del af stigningen skal findes i Århus Amt, hvor Radio 100FM nu begynder at høste frugten af de FM-frekvenser, stationen opkøbte i starten af året i Silkeborg, Galten og Them. I Århus Amt går Radio 100FM således frem og har nu en share på 3.9 pct i 12+. |