Radioreklame blev i 2004 en af årets store fusere, men direktør for mediaedge:cia, Claus Gilbert Clausen siger i dag til Børsen, at alle forudsætninger nu er til stede for at radio får et kommercielt gennembrud i 2005. "Nu er usikkerheden om spillerne og deres profil væk - nu kender vi produktet. Det gjorde vi ikke, da vi disponerede mediet for 2004, fordi de nye stationer først startede meget sent på året", fastslår Claus G. Clausen.
I 2004 er radiomediet kun vokset med mellem 2 og 6 pct., hvilket er mindre end den generelle markedsvækst i reklameforbruget.
Som en medvirkende årsag til den meget lave stigning i 2004, peger Claus G. Clausen på at priserne på radioreklamer i 2004 var meget lave.
Han forventer, at radio - sammen med Internettet - i 2005 kan gå hen og blive topscorer rent procentuelt. Præcis hvor stor stigningen bliver for radio, tør Claus G. Clausen dog ikke spå om, men en tocifret stigning bliver det i hvert fald til. På hele mediemarkedet regner Clausen med en stigningen på 3-5 pct. |