Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Gennembrud for radioreklame i 2005
Onsdag 15. december 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Radioreklame blev i 2004 en af årets store fusere, men direktør for mediaedge:cia, Claus Gilbert Clausen siger i dag til Børsen, at alle forudsætninger nu er til stede for at radio får et kommercielt gennembrud i 2005. "Nu er usikkerheden om spillerne og deres profil væk - nu kender vi produktet. Det gjorde vi ikke, da vi disponerede mediet for 2004, fordi de nye stationer først startede meget sent på året", fastslår Claus G. Clausen.
I 2004 er radiomediet kun vokset med mellem 2 og 6 pct., hvilket er mindre end den generelle markedsvækst i reklameforbruget.

Som en medvirkende årsag til den meget lave stigning i 2004, peger Claus G. Clausen på at priserne på radioreklamer i 2004 var meget lave.

Han forventer, at radio - sammen med Internettet - i 2005 kan gå hen og blive topscorer rent procentuelt. Præcis hvor stor stigningen bliver for radio, tør Claus G. Clausen dog ikke spå om, men en tocifret stigning bliver det i hvert fald til. På hele mediemarkedet regner Clausen med en stigningen på 3-5 pct.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -