Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


USA: Annoncører går fra tv til radio
Mandag 15. oktober 2001
Af Stig Hartvig Nielsen
 
I en tid med stærke begivenheder og stærke tv-billeder er der mange amerikanske annoncører der flytter fra tv til radio. Annoncørerne frygter konsekvenserne af at placere sine produkter imellem stærke billeder fra New York og Afghanistan.
Alle medier i USA oplevede at annoncørerne trak kampagner tilbage og viste tilbageholdenhed umiddelbar efter angrebet på World Trade Center den 11. september. Nu viser det sig, at annoncørerne kommer hurtigere tilbage til radio end til tv, skriver Media Life iflg. Kampanje. Faktisk er der flere der flytter reklamebudgetterne fra tv til radio.

Et amerikanske mediebureau melder f.eks. om, at Toyota flyttede en 800.000 dollar (6.5 mio. kr.) kampagne væk fra en lokal tv-station i New York over på radio.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -