Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Danmark bedre forberedt end Norge i ’93
Mandag 5. april 2004
Af Karsten Jensen
 
Den norske konsulentvirksomhed Partner Landeandcompany fastslår i en prognose for Danmark, at de kommercielle aktører i Danmark er langt bedre rustet til vækst og til nye landsdækkende kommercielle kanaler, end det var tilfældet i Norge i 1993.
Markedet for radioreklame i Danmark har hidtil været beskedent. Partner Landeandcompany forudsiger, at markedet vokser fra 220 mio. til 350 mio. kr. i løbet af de næste 3 år. Der kan forventes en betydelig vækst i reklamer på landsbasis.

De norske erfaringer viser, at lyttertallet til den norske landsdækkende P4, der gik luften i 1993, voksende i 6-8 måneder, inden væksten fladede ud, og Sky Radio menes på den baggrund at ville øge sin lytterandel med ca. 40-60 pct. i løbet af blot 6 måneder, set i forhold til januar 2004.

Det forudses, at Sky Radio og Radio100 tilsammen vil tilkæmpe sig en andel af den samlede lytning på mellem 18-22 pct.

Sky Radio vil sandsynligvis have bedre muligheder på landsreklamemarkedet end Talpa-samarbejdet, da Sky Radio har større distribution af ét etableret kernebrand. Den landsdækkende annonceorganisation – Det Danske Radiobureau (DDR) - kan derimod blive vanskelig at sælge, siger prognosen ifølge RadioWatch.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -