Adm. direktør for TV 2 Radio Jens Rohde erkender i dag overfor B.T., at man har famlet i blinde: "Vi har lært det den hårde vej, fordi vi ikke havde mulighed for at lave dummies, inden TV 2 Radio gik i luften. Vi har famlet efter den tone, kanalen skulle have. Selv havde vi sat forventningerne op til, at det skulle køre lidt mere snorlige fra starten, men det har det ikke gjort."
Forventningerne var tårnhøje da TV 2 Radio gik i luften den 1. februar 2007, men lyttertallene skuffede, og siden har stationen været igennem en turbulent tid - bl.a. med mange omrokeringer af værtsbesætningen.
"Vi har været igennem vores børnesygdomme i fuld offentlighed, og det afspejler sig i lyttertallene. Men vi ved jo godt, hvor tingene ikke spiller, og vi har foretaget nogle mærkbare justeringer, der træder i kraft efter sommerferien," siger Jens Rohde videre til B.T.
Stationen vil i forbindelse med programændringerne efter sommerferien, lancere en ny kampagne, der skal rette op på TV 2 Radios faretruende lave lyttertal.
Flemming Jensen fra mediaedge:cia mener ikke, at der kan være nogen tvivl om, at TV 2 Radio har undervurderet udfordringen fra starten. Han tror dog helt sikkert, at radioen vil få et løft når Lars Hjortshøj kommer i æteren på TV 2 Radio til august. |