Salgsdirektør Derrick Wilkie fra Radio 100FM er blevet udnævnt til ny udviklingsdirektør på 100FM. Det sker fordi Radio 100FM ønsker at sætte fokus på det uudnyttede potentiale kommerciel radio har ved at bruge mediet mere kreativt.
Derrick Wilkie får fremover ansvaret for at fremme den kreative brug af radio på Radio 100FM i forbindelse med bl.a.t spots, sponsorater, promotions og medier såsom SMS og Internet.
”Vi er markedsledere, og det er derfor op til os at drive udviklingen af kommerciel radio og virkeligt gøre vores for at løfte radiomarkedet i Danmark,” fastslår Derrick Wilkie, der har været hos Radio 100FM siden stationens start i 2003.
Det handler om at udvikle radiomarkedet, så kommerciel radio kan bruges på en kreativ måde og dermed vække mere interesse hos de kreative bureauer.
Wilkie har solgt radio i Danmark i de seneste 18 år. Han er desuden foredragsholder på The National Association of Broadcasters årlige konferencer, hvor han bidrager med sine mange års erfaringer med kunderelationer.
Wilkie er desuden udnævnt som internationalt medlem af styregruppen for The Radio Advertising Bureau’s (RAB) planlægningskomité, der planlægger verdens største konferencer inden for radiosalg.
”Hvorfor opfinde den dybe tallerken, hvis der allerede er nogle, der har tænkt nogle af tankerne for os? De erfaringer og konkrete cases, som vores kolleger i udlandet har, kan vi med fordel kigge på og overføre nogle af mekanikkerne fra,” slutter Derrick Wilkie. |