DR's musik- og underholdningskanaler - P3, P4 Nordjylland og P4 Danmark - vinder i 4. kvartal markedsandele i Aalborg-området og tegner sig samlet for 59 pct. af al radiolytning. Til gengæld går Nordjyskes to lokale radiostationer i Aalborg - Hit FM og Guld FM - tilbage på hjemmbane, og tegner sig samlet kun for 19 pct. af radiolytningen i Aalborg.
TV 2 Radio har klaret sig godt i Aalborg i sidste kvartal af 2007. Stationen går frem til en markedsandel på 5 pct. og overhaler dermed både The Voice og Radio 2.
Det er også bemærkelsesværdigt, at DAB- og internetkanalen P4 Danmark opnår en share på hele 3 pct.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende 'gamle' kommuner (Brønderslev, Dronninglund, Hals, Nibe, Sejlflod, Skørping, Støvring, Åbybro og Aalborg kommuner) i 4. kvartal 2007 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 3., 2. og 1. kvartal 2007 samt 4., 3., 2. og 1. kvartal 2006. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget. Tallet for 4. kvartal er baseret på 226 respondenter.
DR P4/P4 Nordjylland: 38 (36 - 41 - 43 - 35 - 28 - 36 - 37 %) DR P3: 19 (18 - 18 - 15 - 17 - 19 - 18 - 20 %) Hit FM: 10 (12 - 9 - 9 - 12 - 13 - 13 - 8 %) Guld FM: 9 (14 - 7 - 12 - 14 - 14 - 11 - 7 %) TV 2 Radio: 5 (2 - 3 %) DR P1: 4 (4 - 6 - 4 - 6 - 5 - 6 - 7 %) DR P4 Danmark: 3 (1 %) The Voice: 2 (2 - 3 - 3 - 5 - 4 - 5 - 4 %) Radio 2: 2 (2 - 1 - 3 - 3 - 2 - 2 - 3 %) DR P2: 1 (1 - 1 - 2 - 2 - 3 - 2 - 3 %) Radio 100FM: 1 (1 - 1 - 0 - 1 - 0 - 0 - 1 %) Radio Alfa: 1 % DR P2 Klassisk: 1 % Radio 100 Soft: 1 %
DR total: 65.9 (61.1 - 69.4 - 67.7 - 61.7 - 61.2 - 63.9 - 73.3 %) Kommercielle: 29.3 (36.1 - 29.2 - 28.7 - 35.1 - 34.5 - 32.9 - 23.7 %)
Hit FM/Guld FM total: 18.5 (25.3 - 15.9 - 20.5 - 25.9 - 26.5 - 23.9 - 15.0 %) SBS Radio: 3.7 (4.1 - 4.4 - 6.0 - 7.8 - 6.2 - 6.6 - 6.3 %)
ddr: 20.4 (27.2 - 16.6 - 21.6 - 26.9 - 27.6 - 24.9 - 16.2 %) SBS Radio Plus: 3.7 (4.2 - 4.4 - 6.0 - 7.8 - 6.2 - 6.6 - 6.4 %) |