Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Ny konference om fremtidens medier
Fredag 2. september 2005
Af Karsten Jensen
 
New Media Days bliver to dage med visioner, provokation, debat og inspiration om fremtidens medieverden. Konferencen finder sted den 27. og 28. oktober på Nordisk Film i København.
En gruppe af branchens aktører har taget initiativ til at samle den danske medieverden til en konference om fremtidens medier. Konferencen sætter fokus på kampen om den digitale dagligstue, mobil mediebrug, computerspil, fremtidens internet og de digitale muligheder for tv, radio og aviser. Samtidig bliver New Media Days en mulighed for at møde danske og internationale pionerer bag de koncepter og tjenester, der er i gang med at ændre medieverdenen.

New Media Days præsenterer mere end 20 danske og internationale oplægsholdere. Forhåndsinteressen fra mediebranchen har været enorm, allerede inden konferencen er blevet offentliggjort.

"Det afspejler, at de nye medier er blevet voksne, og at den digitale udvikling nu for alvor skaber nye muligheder. Det afføder samtidig en række markante udfordringer for de klassiske medier, som vi er nødsaget til at forholde os til. De senere år har vi eksempelvis set et fald i de unges tidsforbrug, når det gælder radio og tv. Det danske annoncemarked på nettet har allerede overgået radioen, den internationale spilindustri er en sværvægter på niveau med filmbranchen, og klassisk broadcast-radio og tv er i opbrud," siger Udviklingschef fra DR, Sofus Midtgaard, der er en af initiativtagerne til konferencen.

New Media Days samler danske og internationale pionerer bag en række af de mest interessante nye tjenester og mediekoncepter. Gennem to dage bliver det stillet skarpt på alle de nye idéer, teknologier og forretningsmodeller, som vil få massiv betydning for mediebranchen i fremtiden. Derudover samler konferencen de mediepolitiske ordførere og ledende branche-folk for at drøfte digitale visioner for den danske mediebranche.

New Media Days er ikke kun for kloge-Åger og wiz-kids. I ”Playground” bliver der under hele konferencen mulighed for selv at opleve og afprøve de nye medier.
New Media Days er arrangeret i et samarbejde mellem DR, Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), Foreningen af Danske InternetMedier (FDIM), Danske Dagblades Forening (DDF) og Dansk Marketing Forum (DMF). Arrangørerne forventer at samle ca. 400 deltagere.

Konferencen finder sted den 27.-28. oktober 2005.
Tilmelding sker på: www.newmediadays.dk.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -