Radioguru har udviklet et uddannelsesforløb på seks moduler, der klæder salgsafdelingen og produktionsfolk bedre på til at skabe flere resultater for kunderne med bedre reklamespots på landets lokale radiostationer.
”Vi kan gøre det så meget bedre uden de store anstrengelser,” siger Palle Bo. ”Derfor har jeg udviklet dette forløb, der klæder både sælgere/konsulenter og tekst-/produktionsfolk på til netop at gøre det bedre”.
Sælgere har brug for viden om, hvordan radiomediet virker bedst, for at kunne rådgive kunderne optimalt og forklare dem, hvordan de bruger mediet rigtigst. Derfor skal også sælgere prøve at arbejde kreativt i dette kursusforløb, forklarer den østjyske Radioguru videre.
De radiomedarbejdere, der dagligt skriver tekster, bestiller/instruerer stemmer og færdig-producerer spots, har iflg. Palle Bo brug for viden om markedsføring og værktøjer til at få idéer og i det hele taget gøre det bedre. Og det er præcis dette, som det nye kursusforløb kommer hele vejen rundt om.
Kurset er i seks moduler og designet til at skulle afvikles over et halvt år med et modul om måneden.
Man kan se mere om forløbet på www.radioguru.dk - og her kan man også lytte til Palle Bo, der på 9 minutter fortæller om kurset:
”Her forklarer jeg også – med et par konkrete eksempler, hvorfor jeg mener, det er så vigtigt for dansk radio, at vi får løftet kvaliteten”, slutter Palle Bo fra Radioguru. |