|
Små forskydning i lytning i København
Fredag 27. januar 2006
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
De kommercielle mister markedsandele blandt de københavnske radiolyttere, og til gengæld går DR samlet lidt frem. Det er især P1, der med en share (markedsandel) på 9.1 pct. opnår årets bedste lyttertal i hovedstadsområdet. DR's kulturkanal, P2, går også frem og er nu mere aflyttet end The Voice. The Voice fortsætter en stille og rolig tilbagegang i årets fire kvartaler: 4.8, 4.6, 4.2 og nu 3.7 pct. af lytningen i København. Radio 100FM må også notere en tilbagegang, men er med en share på 15.9 pct. fortsat markant største kommercielle station i København og omegn.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i det der stadig kaldes HT-området (selv om 'HT' ikke længere findes) i 4. kvartal 2005 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 3. kvartal 2005.
DR P4/Københavns Radio: 32.0 % (32.3 %) DR P3: 20.8 % (21.1 %) Radio 100FM: 15.9 % (16.5 %) DR P1: 9.1 % (7.7 %) DR P2: 3.9 % (3.1 %) The Voice: 3.7 % (4.2 %) Sky Radio: 2.3 % (4.0 %) DR Klassisk: 1.9 % (1.6 %) Radio 2: 1.5 % (1.7 %) Yes2Day: 1.1 % (0.6) NRJ: 1.0 % (1.3 %) DR P4/Regionalen: 0.9 % (1.2 %) Radio Køge: 0.6 % (0.6 %) DR Soft: 0.5 % (0.6 %) DR Rock: 0.3 % (0.3 %) Radio MEGA: 0.2 % (0.2 %) DR Boogie: 0.2 % (0.1 %) Radio Viborg Guld FM: 0.2 % (- %) Radio SLR: 0.1 (- %)
DR total: 69.6 % (68.1 %) Kommercielle: 26.9 % (29.5 %)
Radio 100FM: 15.9 % (16.5 %) SBS Radio: 5.2 % (5.9 %) Sky Radio: 2.3 % (4.0 %)
ddr: 16.8 % (17.2 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|