'P1 Morgen’ er også noget, man værdsætter i Barcelona. I hvert fald fik et spot for morgenprogrammet onsdag aften sølv ved uddelingen af Promax-priserne i den spanske millionby.
Promax har været holdt siden 1955, og her præmierer man hvert år de bedste europæiske kampagner inden for elektroniske medier. I år var der deltagere fra 65 lande med på Promax.
DR fik sølvet i konkurrence med 350 andre indsendte spot i kategorien ’Bedste nyheds- og aktualitetsspot’. Spottet for ’P1 Morgen’ endte med at være shortlistet sammen med seks andre spot. Og faktisk kom DR i konkurrence med sig selv, da et spot for P4’s morgenflade også var med til det sidste i kategorien.
’P1 Morgen’-spottet har haft Mathias Deichmann fra DR Markedsføring som instruktør og art director, Peter Sikker Rasmussen fra DR Markedsføring har været redaktør, mens Bo Bech Christensen fra DR Markedsføring har været projektleder på spottene, der ved hjælp af et hold hidsigt jagtende nyhedshunde på en greyhoundbane, fremstiller P1 som den snedigste hund af dem alle.
|