|
Stor lytterfremgang for DR i 3. kvartal
Fredag 1. november 2002
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Det går godt for DR Radio. Rigtigt godt endda. Iflg. Gallup Radio Index for 3. kvartal har DR en markedsandel (share) på 68.1 % af al radiolytning i Danmark. Det er en markant fremgang fra 66.5 % i 2. kvartal 2002. De fine tal for DR er de højeste siden 1998 !! Fremgangen skyldes først og fremmest en voldsom stigning i lytningen på P4. Hos de kommercielle stationer går det omvendt meget tilbage. Fra 30.0 % til nu 28.5 % samlet, og det er især Clear Channel Radio der må notere en markant tilbagegang.
Her er den samlede oversigt over hovedtallene for al radiolytning i Danmark i 3. kvartal 2002 iflg. Gallup Radio Index. Tallene viser shares - altså andele af den samlede radiolytning - og tallene i parentes er fra 2. kvartal 2002.
DR P1: 4.8 % (5.2 %) DR P2: 2.5 % (2.3 %) DR Klassisk: 0.9 % (0.9 %) DR P3: 21.0 % (22.0 %) DR P4: 38.8 % (36.2 %) DR total: 68.1 % (66.5 %)
Radio 2 (total): 2.6 % (3.6 %) Radio Uptown (total): 0.5 % (0.7 %) Radio 2/Uptown (total): 3.2 % (4.5 %) Clear Channel Radio: 3.8 % (4.7 %)
The Voice: 5.2 % (5.4 %) Radio Jylland: 11.9 % (11.6 %) Nordisk Radio Reklame (total): 16.4 % (16.4 %)
Kommerciel dansk radio: 28.5 % (30.0 %) Udenlandske stationer: 1.5 % (1.6 %) Uidentificierede stationer: 1.9 % (2.0 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|