Det Danske Radiobureau (DDR) er fortsat den største kommercielle radioudbyder i Danmark. Med en markedsandel (share) i juni på 15.3 procent er DDR næsten dobbelt så stor som nummer to, SBS Radio.
De seneste lyttertal fra TNS Gallup viser, at der er fremgang for både DDR og SBS. DDR går frem fra 14.3 pct. i maj til 15.3 pct. i juni og SBS Radio (inkl. Radio Silkeborg og Silkeborg Guld) går frem fra 6.5 pct. til 8.2 pct. Også den 3. største: Sky Radio går frem - fra 6.2 til 7.2 pct.
”DDR har fra begyndelsen holdt pladsen som den største udbyder på markedet, og juni er lytterandelen den næsthøjeste hidtil. Når vi samtidig kan se, at omsætningen stiger jævnt kan vi kun være tilfredse med udviklingen. Jeg tør godt sige, at DDR er den stærkeste samarbejdspartner når det gælder radioreklame og Danmark, så der er god grund til at vælge DDR som samarbejdspartner på radioområdet for annoncører,” siger Jim Receveur, der er adm. direktør for Det Danske Radiobureau.
DDR er ejet af Radio 100FM, Nordjyske Medier og Det Berlingske Officin og repræsenterer kommercielle radiostationer i det meste af landet.
|