Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


NRJ bruger telemarketing til reklamesalg
Onsdag 22. marts 2006
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Radio Energy (NRJ) har engageret et telemarketingfirma til at sælge radioreklame for stationen. Adm. direktør for NRJ, Stefan Honoré (billedet), bekræfter overfor radionyt.com, at man de sidste to måneder - på forsøgsbasis - supplerer radioens eget salg med telemarketing. Repræsentanter for den øvrige radiobranche tager kraftig afstand fra metoden.
Stefan Honoré siger, at man hos NRJ bruger telemarketing i kombination med egne salgsmedarbejderes reklamesalg. "Vi bruger det som add on i forbindelse med ledig kapacitet", forklarer Stefan Honore og siger, at det går ganske udmærket.

De sælgere i telemarketingfirmaet der ringer rundt for at sælge radioreklamer til NRJ, sidder iflg. Stefan Honoré udelukkende med salgs af radioreklamer for NRJ. Han medgiver, at det er noget andet end reklamesælgere, der har arbejdet med radiomediet i mange år, men siger at man nu prøver dette af, evaluerer det og justerer på tingene.

Så vidt radionyt.com erfarer, fungerer salget på den måde, at hvis en potentiel kunde, der ringes op af telemarketingfirmaet, siger ja til at prøve radioreklame, så henvises vedkommende kunde til et produktionsselskab, der så skal producere et radioreklamespot.

Hos SBS Radio (The Voice og Radio 2) bruger man ikke telemarketingfirmaer til salg af radioreklamer. "Vi har aldrig brugt det - og kommer aldrig til det", siger kommerciel direktør for SBS Radio, René Slatanach, til radionyt.com og tilføjer, at han i øvrigt mener, at brug af telemarketing i denne sammenhæng ikke er befordrende for udviklingen af radiomarkedet i Danmark.

Mere skarp i mælet er radioreklamechef hos Radionet i Aalborg, Túka Berg Lynge. Han har selv tidligere arbejdet i over et år i et telemarketingfirma og kender betingelserne.

"At sætte en telesælger, der intet ved om mediet og hvordan det fungerer, til at ringe til handlende, der ved lige så lidt om mediet, og lave kold-kanvas-pistol-radiokampagne-salg. Det kan man simpelthen ikke".

Túka Lynge mener ikke, at det har noget med seriøs rådgivning at gøre og kun kan skade det arbejde der - andre steder - gøres for at løfte mediets anseelse hos bureauer og annoncører op over reklamekuglepens-niveauet.

Han slår på, at forberedelsen i forbindelse med telemarketing er yderst begrænset. Det består normalt bare i, at phonerne får udleveret nogle stikord, et salgsmanuskript til brug under opkaldet, en peptalk - og så går de i gang.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -