The Voice spidser nu musikken til, så den rammer bedre i stationens målgruppe - de 12-29 årige. Det nye format er 'CHR/ Rythmic' - mod tidligere 'CHR'.
CHR Rythmic beskrives som nutidig hit-musik med en rytmisk tilgang Programchef Kristian Høyrup understreger, at The Voice fortsat vil være en hit-station, men at hits for unge i dag først og fremmest er R'n'B og Hip Hop.
"Gennem de seneste år har vi set en voldsom udvikling i musiksmag blandt lytterne. Der er nærmest sket en polarisering, hvor dem, der kan li' én stil, ikke kan li' en anden stil. F.eks. er der ikke mange, der både kan li' rock og techno. For 5 år siden kunne alle li' lidt af det hele", forklarer Kristian Høyrup til radionyt.com. "Det har åbnet op for en specialisering af formaterne. Hos The Voice er vi selvfølgelig hurtige til at opsnappe nye trends i radiomarkedet".
Denne specialisering betyder, at The Voice nu "spidser formatet til".
"Der er ikke tale om et helt nyt format. Der er tale om en format-justering", understreger Kristian Høyrup.
Han konstaterer, at R'n'B og Hip Hop i dag er mainstream blandt målgruppen, og som kerneartister i det justerede format nævnes navne som Destiny's Child, Eminem og 50 Cent.
The Voice fejrer overgangen til CHR/Rythmic med en "The Voice Top 106", som præsenteres i december 2006.
Endelig vil The Voice og The Voice TV blive lagt sammen fra januar måned, sådan at man kun har ét brand 'The Voice' på de to platforme - radio og tv. |