Det Danske Radiobureau - ddr – er den største kommercielle radioudbyder i Danmark. Det Danske Radiobureaus lytterandel (share) er steget i oktober til 15.8 pct. Dermed er ddr fortsat større end Sky Radio og SBS-gruppen tilsammen. Det viser de seneste lyttertal fra Gallup - og fra ddr lyder det, at der er ved at komme gang i salget.
”Det Danske Radiobureau er Danmarks suverænt stærkeste udbyder af radioreklamer. Samtidig er salget for alvor begyndt at tage fart. Stadigt flere af de store tv-annoncører kan se mulighederne i radiomediet, som supplement til deres tv-kampagner. Og på grund af store prisstigninger og den øgede konkurrence om opmærksomhed på tv, er mange af de små og mellemstore annoncører begyndt at se sig om efter andre medietyper,” siger Jim Receveur, adm. direktør for Det Danske Radiobureau, og uddyber:
”Det kræver større og større medietryk, at opnå de samme resultater som tidligere, og derfor er der mange, der er nødt til at vælge tv fra, fordi det bliver for dyrt. De vender interessen mod andre medietyper heriblandt radio,” siger Jim Receveur.
Den øgede interesse for radiomediet kan ses ved at ddr har udsolgt i flere reklameblokke henover dagen, og i 1. kvartal 2005 er der på forhånd solgt langt mere reklametid end i noget andet kvartal tidligere.
Det Danske Radiobureau er ejet af Det Berlingske Officin, Nordjyske Medier og Radio 100FM, og ud over alle radiostationerne under Nordjyske Medier samt Radio 100FM består ddr af Radio ABC gruppen - herunder Radio Skive, stationerne under JydskeVestkysten, Radio Horsens, Radio 3 på Fyn, Radio Køge, Radio Sydhavsøerne og SLR stationerne på Sjælland. |