Tredje kvartal viser sig at blive et godt kvartal for Storbritannien idet annonceomsætningen er øget med 6.3 pct. sammenlignet med samme kvartal sidste år, som var største kvartal siden 2000.
I alt er der omsat for knap 1.6 millarder kroner i årets tredje kvartal. Totalomsætningen udgør godt 6 milliarder kroner for årets første ni måneder. Dette er en stigning på 4.4 pct. sammenlignet med samme periode 2002. Det er først og fremmest de landsækkende annoncører, der har øget omsætningen. Totalomsætningen udgør 6152.797.000. Radio Advertising Bureau, RAB, mener at stigningen viser at de kommercielle radioer er ved at komme ud af den negative trend det britiske annoncemarked har været i. Tv-markedet har kun øget sin omsætning med 1.1 pct. og avisernes omsætning er i samme periode faldet 4.3 pct. Markedsdirektør Michael O’Brien i RAB peger peger på at annoncører i stigende grad foretrækker radiomediet. |