Landets to største formidlere af radioreklame, SBS-Radio og Det Danske Radiobureau, vil ikke acceptere et forligsforslag, hvor de hver især skal eftergive halvdelen af gælden hos JuniBevægelsen.
JuniBevægelsen er kommet i alvorlige økonomiske vanskeligheder på grund af et dyk i vælgertilslutningen efter det seneste EU-parlamentsvalg.
Forud for valget havde bevægelsens grafiske forlag og kampagnefirma, 'Notat Grafisk', bestilt radioreklamer hos SBS-Radio og Det Danske Radiobureau, men JuniBevægelsens selskab er ikke i stand til at betale for reklamekampagnerne.
Ifølge Politiken, har Det Danske Radiobureau - der bl.a. inkluderer Radio 100FM, Nordjyske Medier og Det Berlingske Officin - omkring 200.000 kr. tilgode, mens SBS-Radio gør krav på et tilgodehavende på 88.000 kr.
SBS-direktør Henrik Knaack afviser at eftergive halvdelen af gælden, som JuniBevægelsen har foreslået.
"Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det vil være muligt for dem at finde pengene. Det er jo en stor bevægelse", siger direktør Henrik Knaack til Politiken.
Hvis det, mod Henrik Knaacks forventning, ikke lykkes JuniBevægelsen at udrede hele gælden, kan det blive dødsstødet for organisationen. |