Branchen har summet af rygter i flere måneder om et salg af Radio Skala i Kolding - og i dag kan Jydske Vestkysten så på dets forside bekræfte, at det er Dagbladet JydskeVestkysten, der fra den 1. september overtager Radio Skala - der består af Skala FM, Skala Pop og Skala Gold. Avisen overtager også eventvirksomheden First Class Management. Den hidtidige ejer og direktør, Jesper Johansen, fortsætter som direktør for First Class Management og konceptchef for Radio Skala.
"Vores indtrængen på radiomarkedet er en central del af den strategi, som JydskeVestkystens bestyrelse vedtog i foråret. Dagbladet vil fortsat være vort hovedprodukt, men vi skal udnytte, at mediebranchen og borgernes medievaner ændrer sig kraftigt i disse år", siger JydskeVestkystens administrerende direktør og ansvarhavende chefredaktør, Mette Bock til avisen.
Hun fortsætter: "Der ligger store muligheder i samarbejdet mellem dagblad, radio og netavis. Vi vil med dette initiativ styrke positionen som førende leverandør af nyheder i udgivelsesområdet. Desuden bliver vi i stand til at tilbyde vore annoncører adgang til flere kanaler og dermed en bredere dækning".
Radio Skala har været ejet og drevet af Jesper Johansen siden 1995. |