|
USA: Internet-radio i stor fremgang
Torsdag 25. januar 2007
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
En ny undersøgelse fra JP Morgan viser at radiolytningen på internettet er i fortsat voldsom vækst i USA. Fra 2005 til 2006 er der sket en stigning i antallet af ugentlige lyttere fra 20 til 30 millioner. Samtidigt er netradiostationerne begyndt at tjene penge.
Undersøgelsen fra JP Morgan viser videre, at der - siden 2000 - er sket en gennemsnitlig stigning i netradiolytningen på 27 pct. årligt. Det skriver FMQB.com.
Unikke besøgende til internetradioernes hjemmesider steg med 22 pct. i 2006 til omkring 59 millioner personer.
Internetradiostationerne i USA er også begyndt at få reklameindtægter. JP Morgen anslår, at der i 2006 var reklameindtægter på omkring 500 mio. dollars (knap 2.9 mia. kr.). Det svarer til ca. 2½ pct. af omsætningen på de 'traditionelle' æterbårne radiostationer. Mellem 100 og 150 millioner dollars af netradio-omsætningen kom fra almindelige 30 og 60 sekunders reklamespots, mens resten kom dels fra samannoncering med æterbårne radiostationer og dels fra banner-reklamer.
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|