Han har gjort det i Bergen og nu skal han også gøre det i de norske storbyer Oslo, Trondheim og Stavanger. Jon Refsdahl kommer fra en stilling som programchef for Radio 1 i Bergen, hvor han i mange år har kunnet fremvise langt højere lyttertal end P4, og nu er han blevet ansat som programdirektør for hele Radio 1 Norge. Målsætningen er helt klar: P4s lyttertal i storbyerne skal knuses. Det skal ske ved en total fornyelse af Radio 1.
Alle sider af Radio 1 produktet skal friskes op, bebuder den nye programdirektør: Musikken, nyhederne, studieværternes præsentationsform, underholdningselementerne og hele lyd-designet. ”Vi skal eje universet over storbyerne og ruster nu op til lytterkrig”, lyder erklæringen fra Jon Refsdahl. Og han lægger ikke skjul på at det er fra den landsdækkende kommercielle P4 at lytterne skal hentes til Radio 1.
Målgruppen for Radio 1 er de vigtige forbrugere i aldersgruppen 20-40 år
Radio 1 ejes af Norsk Aller og Clear Channel. |