Efter mindre end et år på nettet er Metropol Online’s radiostation, Radio Metropol, lukket. Igennem nogle måneder forsøgte man at sælge reklamekampagner og i særdeleshed sponsorater, men det lykkedes ikke at få økonomi i det, oplyser teknisk direktør i Metropol Online, Lars Flesner (billedet), til radionyt.com. Han vil i øvrigt hellere sige, at der er tale om at radiokanalen er midlertidigt stop-pet. Man har aftalt med ANR i Aalborg, der stod for den praktiske afvikling af Radio Metropol, at man hurtigt vil kunne starte igen.
Radio Metropol havde ellers et fint lyttertal, oplyser Flesner videre. Man var oppe på 2.500 unikke lyttere pr. uge og det var man ganske godt tilfredse med. Man forsøgte i en vis udstrækning af sælge reklamekampagner til stationen, men det var især sponsorater man forsøgte at sælge, og det lykkedes også at sælge nogle – men ikke nok til at økonomien kunne hænge sammen.
Ved starten i februar 2001 sagde daværende adm. direktør for Metropol Online A/S Lasse Bolander : "Radio Metropol er et led i en langsigtet strategi om at udnytte samtlige muligheder, den stigende digitalisering tilbyder. Radiostationen er blot en forsmag på andre elektroniske multimedie indholdstjenester der vil blive lanceret af Metropol Online A/S”.
Nu er tonen blevet en anden. Lars Flesner siger i dag til radionyt.com, at som så mange andre i branchen, så er man nødsagede til at revurdere, hvor indsatsen skal lægges. Og i den forbindelse har en internetradio ikke højeste prioritet. |