Selv om TV 2 Radio kun har en andel på 3.5 pct. af den samlede radiolytning i Danmark, og stationen er et godt stykke fra at nå sit eget fastsatte mål, så er der iflg. medieforsker Per Jauert og Allan Bartram fra reklamebureauet Recommended fortsat grund til at se på fremtiden med fortrøstning.
Ganske vist ligger TV 2 Radio med en share på 3.5 pct. - hos hele befolkningen over 12 år - og 5.3 pct. i målgruppen 21-50 år noget under det af mange forventede, og et godt stykke fra det af stationen selv proklamerede mål i målgruppen på 15 pct., men der er fortsat et godt grundlag at arbejde ud fra, siger ikke bare dens adm. direktør Jens Rohde, men også en ledende medieforsker og en reklamemand.
Lektor i informations- og medievidenskab ved Århus Universitetet, Per Jauert, påpeger, at det tager tid at flytte lyttere, da radiolytning i høj grad bestemmes af vaner og rutiner. Desuden har TV 2 Radio på morgenfladen, der er afgørende for resten af dagen, ikke leveret hverken fornyelse eller nyskabelse, men Per Jauert vurderer over for Jyllands-Posten, at der fortsat ikke er urealistisk, at stationen vil nå sit mål inden årets udgang.
Allan Bartam, der er direktør i reklamebureauet Recommended, hæfter sig over for avisen ved, at TV 2 Radio har formået at løfte den kommercielle radiolytning og anslår, at TV 2 Radio har været i stand til at levere varen i forhold til annoncørerne, og at der ikke er tvivl om, at TV 2 Radio er kommet for at blive. |