|
Lytterfremgang for de kommercielle
Torsdag 1. august 2002
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Efter flere kvartaler, hvor DR har kunnet konstatere stødt stigende lyttertal vender billedet nu, og DR må notere end nedgang i den samlede radiolytning i Danmark fra 67.8 % i 1. kvartal 2002 - til nu 66.5 % i 2. kvartal. Dermed er DR tilbage på samme niveau som 2. halvår 2002 - og dog fortsat pænt over DR’s lytterandel i år 2000. Det er især P4 der mister en stor del af lytningen – mens P3 kan notere fremgang. Hos de kommercielle – der samlet set går frem til en share på 30 % - er der fremgang for alle de store stationer – både SBS, Radio Jylland og Clear Channel.
Her er den samlede oversigt over fordelingen af al radiolytning i Danmark i 2. kvartal 2002 iflg. Gallup Radio Index. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2002.
DR P1: 5.1 % (5.7 %) DR P2: 2.3 % (2.6 %) DR Klassisk: 0.9 % (1.1 %) P3: 22.0 % (19.6 %) P4: 36.2 % (38.9 %)
Radio 2 (total): 3.6 % (3.3 %) Radio Uptown (total): 0.7 % (0.8 %) Radio 2/Uptown total: 4.3 % (4.1 %) Clear Channel Radio: 4.7 % (4.5 %)
The Voice: 5.6 % (5.1 %) Radio Jylland: 11.6 % (11.1 %) Nordisk Radio Reklame (total): 16.4 % (15.5 %)
Kommerciel dansk radio: 30.0 % (28.9 %) Udenlandske stationer: 1.6 % (1.3 %) Uidentificerede stationer: 2.0 % (1.8 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|