Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Millionunderskud for Skala og Victor
Fredag 27. maj 2005
Af Stig Hartvig Nielsen
 
JydskeVestkystens investering i radio blev ikke nogen økonomisk succes i 2004. Samlet fik avisens radioer, Skala FM og Radio Victor, et underskud på 5.1 millioner kroner. Det skal sammenholdes med et underskud på knap 5 mio. kr. året forinden. Økonomidirektør Troels Müller forklarer overfor radionyt.com det utilfredsstillende resultat med dels den generelle nedgang i markedet i 2004 og dels et svigtende fokus på lokalsalget. Billedet er dog vendt her i 2005, forsikrer Troels Müller. Det er sket efter at medarbejdertallet er skåret ned og strategien for lokalsalget ændret.
Radio Victor A/S i Esbjerg - hvor også Radio Holsted A/S (Skala FM Holsted) indgår - kom i 2004 ud med et underskud på godt 940.000 kr. I år 2003 var underskuddet på næsten 3.1 mio. kr. Lønudgifterne blev blev reduceret fra 6.1 mio. kr. i 2003 til omtrent det halve i 2004 - nemlig 3.2 mio. kr. Staben af medarbejdere blev skåret ned fra 19 til bare 10.

Radio Skala ApS (Skala FM Kolding og Skala FM Sønderborg) kom i 2004 ud med et underskud på knap 4.2 mio. kr. I år 2003 var underskuddet på næsten 2 mio. kr. Her er lønomkostningerne også reduceret, om end ikke så drastisk som i Esbjerg. I 2003 var udgiften på 5.1 mio. kr. - i 2004 blev det reduceret til 4.3 mio. kr. Antallet af medarbejdere blev skåret ned fra 14 til 11.

JydskeVestkystens økonomidirektør Troels Müller siger til radionyt.com, at årsagen til det store underskud først og fremmest var svigtende salg. Dels har der været en generel nedgang for radiomarkedet i 2004 og dels har man ikke haft fat i lokalmarkedet. "Da vi overtog Radio Victor i 2003 valgte vi at integrere reklamesalget i JydskeVestkystens salgsarbejde - og det betød, at der ikke var klarhed ledelsesmæssigt om salget af radioreklamer", siger Troels Müller og uddyber: "Tidligere var det den samme sælger, der solgte både radio og avisreklamer - det såkaldte "krydssalg", men det fungerede ikke godt nok, og derfor har vi fra 4. kvartal sidste år gennemført "differentieret krydssalg", således at den enkelte sælger primært sælger radioreklamer eller avisreklamer - og så har det andet produkt med i tasken".

"Og det fungerer fantastisk godt", fortsætter Troels Müller, der understreger at indtil nu i 2005 går udviklingen helt som budgetteret. Der kommer derfor ikke yderligere konsekvenser, at det dårlige resultat i 2004.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -